- Синхронний режим передбачаєвзаємодію між суб'єктами дистанційного навчання, під час якої учасникиодночасноперебувають в електронному освітньому середовищі або спілкуються за допомогою засобів аудіо-, відеоконференції. Інакше кажучи, це проведення уроку в режимі реального часу в обраному цифровому середовищі. Рівночасно присутні вчитель та учні класу, спілкуючись приблизно так, як це відбувається на звичайному уроці.
-
Асинхронний режим означаєвзаємодію між суб'єктами дистанційного навчання, за якої учасники взаємодіють між собоюіз затримкою в часі, застосовуючи при цьому інтерактивні освітні платформи, електронну пошту, форуми, соціальні мережі тощо. Можна сказати, що це режим більш самостійного навчання, яке, водночас, підтримується вчителем з використанням відповідних цифрових інструментів.
-
Аудіоконференція (Audioconference)- електронна конференція, у якій учасники, що перебувають у різних місцях, використовують телефони або спеціальне устаткування для аудіоконференций, з метою спілкування в реальному часі. Кількість учасників може бути від трьох до ста та більше.
-
Відеоконференція (Desktop Videoconferencing) - зустріч, методичне засідання, або розмова між людьми, що перебувають у різних місцях та використовують відеотехнології як основний канал зв'язку. При цьому надається двосторонній звук та одно- або двостороннє відео. Термін відеоконференція іноді означає конференції з використанням стислого відео, конференції по наземних лініях комунікацій, а також супутникові конференції.
- Zoom, та Meet - це сервіси для організації онлайн-занять та веб-семінарів (вебінарів).
Можливості Zoom:
- проведення онлайн-занять з відео високої якості та можливістю участі до 100 користувачів (у безкоштовній версії заняття може тривати не довше 40 хвилин);
- функція демонстрації матеріалів на робочому столі ПК під час занять і семінарів;- планування занять заздалегідь і можливість запрошувати учасників;
- запис занять за участі студентів і особистих звернень;
- організація загальних і приватних чатів для листування та обміну матеріалами.
-
Дистанційна освіта (Distance education) - навчання (teaching) і самостійне вивчення (learning), у якому самостійне вивчення звичайно відбувається окремо від навчання. Часто вживається в значенні синоніму "дистанційного навчання". Однак, дистанційна освіта звичайно має на увазі розподіл навчальних ресурсів серед учнів в освітніх закладах.
-
Дистанційне вивчення (Distance learning)- термін, що часто використовується як синонім "дистанційна освіта", однак не тотожний йому, оскільки дистанційна освіта включає як самостійне вивчення, так і навчання (teaching). Дистанційна освіта - це система та процес, що надає учням навчальні ресурси. Дистанційне вивчення може приймати безліч різних форм, і звичайно характеризується наступним: 1) відділення в просторі і/або в часі учня від викладача, інших учнів, і навчальних матеріалів 2) взаємодією між учнем і викладачем, іншими учнями та навчальними матеріалами з використанням однієї або декількох технологій; не обов'язкове використання саме електронних технологій.
-
Дистанційна комунікація (Distance communication) - застосування телекомунікаційних технологій для реалізації таких адміністративних функцій, як організація ділових зустрічей, дискусійних груп njoj, в умовах, коли учасники перебувають у різних місцях.
-
Завдання (Assignments)- роботи учнів, що використовуються викладачами з метою взаємодії з учнями та для оцінки знань.
-
Інтерактивність (Interaction)- взаємодія, обмін інформацією, ідеями, думками між учнями та викладачами, що звичайно відбувається з метою підтримки навчання.
-
Інтернет-курси (Internet Courses)- частина навчального процесу в дистанційній освіті, що складається в участі в заняттях через Інтернет.
-
Команда розроблювачів курсу (Course Team)- група, що складається з експертів у предметній області, якій присвячений курс, а також фахівців проектування, викладання та технологій, що збирається для створення курсу. Комп'ютерні відеоконференції- відеоконференції із застосуванням персонального комп'ютера, що має швидке Інтернет-з'єднання, мікрофон, і цифрову відеокамеру. Залежно від застосовуваного програмного та апаратного забезпечення, відео та аудіо може бути двоканальним або багатоканальним. Найбільше застосовується для окремих людей і невеликих груп. У цей час технологія недоступна в багатьох регіонах через високі вимоги до швидкості з'єднання й необхідності наявності спеціального устаткування.
-
Консорціум дистанційнї освіти (Distance education Consortium)- дві або більше організації або відділи дистанційної освіти, що спільно розробляють курси і/або викладають їх.
-
Консультанти (Counsellors)- cпеціалісти (організації) в галузі навчання, що індивідуально допомогають студентам у вирішенні академічних або особистих проблем, пов'язаних з навчанням.
-
Курси дистанційної освіти (Distance education course)- структуровані навчальні програми для учнів, що перебувають у місці, відмінному від місцезнаходження викладача, які припускають формулювання цілей вивчення, участь одного або більше викладачів, наявність засобів комунікації та опис досліджуваного предмету.
-
Медіа (Media)- носії повідомлень, що доставляють за допомогою технологій: у першу чергу, текст - у книгах, методичних посібниках і комп'ютерних мережах; звук - в аудіокасетах та радіо- й телепередачах; зображення - у відеокасетах і телепередачах; текст, звук і/або зображення - у телеконференціях.
-
Мультимедіа (Multimedia)- системи, що підтримують інтерактивне використання тексту, аудіо, нерухомих зображень, відео та графіки. Кожний з перерахованих елементів повинен спочатку бути деяким чином перетворений з аналогового формату в цифровий, перш ніж він може бути використаний у комп'ютерних програмах. Таким чином, відмінною рисою мультимедіа є конвергенція раніше розрізнених систем.
-
Відділ дистанційної освіти (Distance education Unit)- спеціальний відділ стаціонарного навчального закладу, що займається наданням послуг дистанційної освіти.
-
Викладання із застосуванням комп'ютера (Computer Assisted Instruction - CAI)- процес викладання, у якому комп'ютер використовується для поліпшення навчального середовища, допомагаючи учням опанувати деякими практичними навичками.
-
Викладачі (або тьютори) [Instructors (also tutors)]- фахівці в галузі вивчення, взаємодіючі за допомогою технологій з учнями з приводу досліджуваного ними змісту (звичайно розроблювального командою курсу, однак, досить часто - самими викладачами).
-
Система дистанційної освіти (Distance education system)- весь комплекс процесів, що мають своїм результатом дистанційну освіту, включаючи вивчення, навчання, комунікацію, проектування та менеджмент.
-
Телекомунікації (Telecommunication)- процес передачі та одержання інформації на відстані з використанням електронних або електромагнітних технологій. Інформація може бути голосом, відео або даними.
-
Телеконференція (Teleconference)- конференція, при якій одночасно в кілька місць транслюється звук (за допомогою телефону або іншої апаратур). Супутникові відеоконференції та відеоконференції, засновані на стислому відео, часто також називають "телеконференціями".
-
Навчальні мультимедіа (Instructional Multimedia)- форма комп'ютерного навчання, що включає з'єднання різних технологій мультимедіа, наприклад, звук, анімація, графіка, відео, текст; що завгодно, що дозволяє доставити зміст навчальних матеріалів цільовій аудиторії (див. мультимедіа).
-
Заклад дистанційної освіти (Distance education Institution)- коледж, університет, або школа, створена для надання послуг дистанційної освіти.